Powered By Blogger

Tuesday 22 April 2014

KELEBIHAN OMEGA GUARD

Apa dia Omega guard?

Omega guard shaklee adalah minyak ikan yg terbaik di dunia.Diestrak dari ikan laut air sejuk (sardin,mackerel,herring & anchovies) di perairan negara Jepun.minyak ikan yg paling tulen didunia yg mengandungi 7 jenis asid lemak omega 3 termasuk EPA,DHA,ALA dan byak lg.

Apakah kebaikannya?

Asid lemak - merupakan asid lemak yg penting yg tak dapat dihasilkan oleh badan kita.boleh mengimbangi perubahan dlm kepekatan hormon wanita yg menyebabkn pms,bg kulit kulit licin dan kemerah merahan.

Mencegah penyakit saluran darah dan strok- DHA dan EPA boleh menentang thrombosis,tekanan darah tinggi yg lebih rendah dan kepekatan darah,melincirkn saluran darah,dan perderaran darah yg lancar.disebabkan itu,ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala.selain itu,dapat merendahkan kolestrol,elak pembekuan dlm darah,mengawal obesiti,dan membantu mengurangkn risiko penyakit jantung.

Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan perkembanfan memori-DHA adalah nutrien utama untukbotak,sistem saraf dan retina.ia juga meningkatkn keulayaan ingatan dan pembelajaran,mencegah penyakitalzheimer,memelihara penglihatan dan pendengaran dan cegah migraine.

Meningkatkn sistem imun dan menyihatkan paru2 - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit,psoriasis,demam hay,bronkitis,lelah,hepatitis,SLE dan penyakit buah pinggang.

Menentang kanser - kajian telah menunjukkan bahawa onega 3 boleh mencegah kanser paru2,payudara,prostat dan usus.ia juga boleh meningkatkan enterogastriris,merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pesakit kanser untuk berfungsi dhn lebih efektif.

Memelihara fungsi2 sendi(arthritis)- paras asid lemak omega 3 larut dlm tisu rawan.oleh itu,ia boleh mencegah kemusnahan enzim yg membentuk tisu rawan.ia mencegah arthritis,memelihara fungsi2 sendi dan gout dgn efektif.

Mencegah imsomnia dan membantu mengurangkn tekanan- kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dlm perkembangan kesihatan mental,termasuk kemurungan,tekanan,kebimbangan,neurasthenia,imsonia,autism,kanak2 hiperaktif dan schizophrenia.

Membakar lemak- omega guard boleh bakar lemak?biaq betui?mcmne tu? Sbb asid lemak yg trdapat dlm omega 3 ini membantu meningkatkn paras hormon 'leptin'.apa itu?leptin adalah hotmon yg membantu kawal selera makan.jika paras leptin dlm bdn tinggi,maka selera mkn akan brkurang.leptin juga mbantu meningkatkan metabolisma badan.ini brmakna,apabila kadar metaboisma kita meningkat,ia akan membakar lemak dgn lebih cepat.

Pengalaman?

Pengalaman saya sendiri,memang akan membantu mengurangkn selera makan.rasa kenyang je..tak smpi sebulan ambil ni,berat badan turun 3 kg.lagi satu saya perasan bila amik omega ni,walaupun kite mkn mlm dlm kuantiti yg sedikitpun,esok paginya kita memang akan membuang.selama sy ambil berbotol2 omega ni,esok paginya mesti membuang,berbanding sebelum ambil omega.kadang2 2 hari tak membuang.lagipun kite membuang tu secara sihat.bukanlah smpi 3 or 4 kali sehari,or smpi tercirit birit ke..tp mmg secara normal dan sihat.

Untuk kolestrol pula,kakak sy telah ambil omega ni tak smpi sebulan,bacaan kolestrol dah menurun dari 8 ke 3.5.untuk pengetahuan,kadar bacaan kolestrol yg normal adalah 5 dan ke bawah.

So,apa tunggu lg?jom dapatkan omega guard segera..mmg takkan memyesal kalu amik.

Pm/wassup jika berminat di talian 019-3470140,hasriza.sy akan consult cara makannys sekali..

No comments:

Post a Comment