Powered By Blogger

Saturday 10 May 2014

SET GOUT

Assalamualaikum..salam sejahtera..disebabkan husband saya ada simptom sakit gout,so entry kali ni saya nak bercerita tentang set gout.ok..apa sakit gout ni?bagaimana terjadi?kesannye bagaimana?dan cara atasi..

Gout adalah sejenis penyakit sendi yg berpunca daripada asid urik berlebihan yg terkumpul di dalam badan.asid urik pula adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yg dipanggil purin.badan kite membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing.dalam kes gout,asid urik yg berlebihan tidak dapat dibuang dan jadinye terkumpul didalam sendi.gout biasanye menyerang dari berumur 30 thn ke atas.biasa dihidapi oleh lelaki,jarang2 dihidapi oleh kaum wanita.

Tanda2 gout:
- Lazimnye menyerang ibu kaki
-Serangan biasanye berlaku tiba2
-Menyerang sendi2 seperti buku lali kaki,seluruh kaki,jari2,lutut,pergelangan tgn
-Biasanye bila gout,kaki akan membengkak dan tersangat sakit hingga geseran selimut pun begitu menyakitkan.dan ada yg tahap tidak boleh berjalan.

Ini semua terjadi pada suami saya.mmg kaki dia tak boleh sentuh apa pun.dia ckp sakit sgt.kene selimut pun tak boleh.maknanye tak boleh ada sentuhan or geseran.doktor pun cakap bnda yg sama,iaitu lebihan toksin yg terkumpul didlm badan.lepas dia kene,dlm 2 hari tu sy bg dia mkn supplement set gout,iaitu omega dan alfafa.dalam kes gout ni,apakah fungsi alfafa dan omega?

Alfafa- berfungsi untuk membuang toksin dari badan.ini kerana makanan yg sgt beralkali yg boleh mengembalikan kenormalan badan yg berasid.

Omega-pula memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dgn effective.ia boleh mengurangkan radang sendi dan bengkak.ini kerana kebiasaannye,pesakit gout akan mengalami bengkak di sendi yg sakit.dan omega inilah berperanan untuk mengatasi radang sendi yg terjadi.

Ok..disebabkan fungsi2 inilah,selepas 2 or 3 hari mengambilnye,husband saya kerap buang air kecil.dan bila buang air besar,katanye najis berwarna hitam.dan sy percaya,proses membuang toksin sedang berlaku.dan, lepas bbrp hari,alhamdulillah..husband sy sihat seperti biasa dan kakinye mula sembuh.smp skrg,set gout ni msti ada stok kat rumah..walaupun husband masih makan seafood,tp sakitnye tidaklah menyerang mcm dulu..ikutkan kene pantang seafood,tp disebabkan pantang tengok,bedal jelah.tp dgn syarat lepas tu kene ambil set gout ni.

So,jika ada yg bermasalah seperti ini,apa kata try dulu set gout ni..ye lah,bergantung pd ubat sepenuhnya pun tak berapa bagus.boleh effect buah pinggang.better amalkan supplement shaklee yg sudah tentu semulajadi,selamat dan berkesan.hubungi saya 0193470140 untuk maklumat lanjut.

Peace yo :-)

Wassalam.

No comments:

Post a Comment